logo 133490086logo 133490086logo 133490086logo 133490086logo 133490086

Nosilec UNESCO projekta: OŠ dr. Jožeta Pučnika, Črešnjevec 

Svetovni dan voda smo v skupini Mavrične ribice obeležili s sejanjem semen dišavnic in zelenjave. Ob tem smo spoznavali kaj potrebuje rastlina za rast. Zelo pomembne za rast rastlin so KAPLJICE ŽIVLJENJA – VODA. To še posebej opazimo te dni, ko je povsod suša, saj že dolgo ni deževalo.

Posode s semeni smo postavili v igralnico na okensko polico, saj je zunaj še premrzlo. Opazovali bomo kako iz semen zrastejo sadike in jih skrbno zalivali. Sadike bomo presadili v visoko gredo in komaj čakamo, da bomo lahko zelenjavo tudi poizkusili. Dišavnico (baziliko) bodo otroci posadili v lončke in jih ob dnevu zemlje (22. 4. 22) odnesli domov. Če bo pridelek bazilike obilen bomo obdarili tudi naše kuharice.

2022-03-22 12.43.12.jpg

 

Nosilec projekta Osnovna šola Vincenzo e Diego De Castro Piran

images (2).jpgNekega jutra sem opazila, da otroci med prostim risanjem rišejo tudi "srčke", kot jim sami pravijo. Spodbudila sem jih, naj srce nato tudi pobarvajo s poljubno barvo. Videla sem, da je zanimanje otrok veliko, zato sem jih spodbudila, da nato svoje srce tudi izstrižejo s škarjicami. Izkoristila sem priložnost za pogovor. Otroci so imeli nevihto idej in misli na temo "kaj je to srce, čemu služi". Pogledali in prelistali smo tudi nekaj strokovne literature ter prebrali nekaj pravljic (N. Mauer,Ti si moje srce; S. Silverstein, Drevo ima srce). Otrokom sem postavila vprašanje: "kaj pa skriva njegovo/njeno srce?" Nekateri so že takoj vedeli odgovor, nekateri so potrebovali več časa, nekateri so želeli povedati na samem. Pustila sem jim čas, da začutijo kaj se skriva v njihovem srčku in mi pridejo povedat. Lahko pa samo narišejo in ni potrebno, da to tudi povedo…

In tako se mi je porodila nova ideja, da vsak nariše svoje izražanje/občutke v svoje že narisano in izstriženo srce. To je spet obrodilo novo idejo, da vsa njihova srca nekako povežem. Na sredino plakata sem narisala veliko srce, iz katerega vodi natanko tolikšno vezi kot je otrok v skupini, na koncu vsake vezi, pa je vsak otrok posebej zalepil svoje izdelano srce.

Otroci so bili res zelo navdušeni in so dnevno izkoristili vsako priložnost za risanje srca (na list papirja, s kredami po tleh, s palico po raznih površinah) ter iskali podobo srca vsepovsod (prostor, narava).

Ker se je zanimanje stopnjevalo, sem jim na steno zalepila veliko drevo, na katerega lahko skozi celo šolsko leto lepijo srca, ki ga sami izdelajo. Vanj lahko zalepijo sliko tistega, kar skriva njihovo srce. Spet nov izziv za otroke, da prinesejo od doma sliko. 'Domača naloga' ni bila težka, saj so se srca začela hitro vrstiti in polniti drevo. Seveda imajo otroci tudi možnost, da ponovno rišejo v srce in ga prilepijo na drevo, v kolikor ne bi želeli imeti slike.

In tako nastajajo in nas spremljajo vsakodnevno različna srca okoli nas, vsako ima svojo zgodbo in vsako izraža posebno čustvo.

                                                                                                                                                             Vzgojiteljica Tjaša Nižetić Sardžoski

Unesco projekt:

Ob morju sem ter tja / Pešpoti v mojem kraju (ostali zavodi)

Nosilec projekta: Vrtec Mornarček Piran

My Pictures2.jpg

Teme: Globalno državljanstvo, Trajnostni življenjski slog

Ključne besede: biotska raznovrstnost, okolje, voda

Vodja projekta: Lavra Bregar (lavra.bregar [afna] vrtecmornarcek.si)

Ciljna skupina: vrtec, OŠ 1. - 3. razred, OŠ 4. - 6. razred, OŠ 7. - 9. razred, srednja šola

Namen

Pešpoti v naravi so za otroka učno okolje, prostor za igro in raziskovanje. Vsaka pešpot nudi izzive za doživljanje naravnih danosti našega kraja ter razvijanje naravoslovnih spretnosti.

Cilji

  • Spodbujanje mobilne aktivnosti in razvijanje senzoričnih sposobnosti ob prijetnih doživetjih v naravi.
  • Prepoznavanje okoljskih vprašanj v svojem okolju.

Odkrivali in raziskovali bomo naravne danosti pešpoti ter ob tem razvijali zdrav življenjski slog. Organizirali bomo dejavnosti s katerimi bodo otroci aktivno sodeloval pri varovanju narave ter tako razvijal kritično mišljenje in pozitivne vrednote do okolja. 

Prijava

Prijave zbiramo do 30. novembra. Prijavljeni na projekt pošljejo najkasneje do 15. junija povezavo spletne strani, na kateri je objavljen prispevek kjer je razvidno sodelovanje v projektu. Na podlagi prispevka dobijo potrdilo o sodelovanju v mesecu avgustu.

docPrijavnica_Unesco_projekt.doc

Teden umetnosti v šoli in vrtcu 2021, smo v Vrtcu Mornarček Piran obeležili s postavitvijo in ogledom razstave v galeriji Herman Pečarič. Z dogodkom želimo opozoriti na pomen in vlogo umetnosti v vrtčevskem okolju ter pomen vpetosti Vrtca Mornarček Piran v lokalno in širšo skupnost.

Razstavili smo izdelke, ki so nastali v okviru Unesco projekta Naš kraj njegova kulturna in naravna dediščina - Po morju pluje ladja. V projektu je sodelovalo 10 oddelkov obeh enot, Mornarček Piran in Barčica Portorož, starosti od 1 do 6 let. Razstava bo na ogled do 6. junija 2021 v galeriji Herman Pečarič v Piranu.

Čestitke vsem otrokom in strokovnim delavcem za domiselnost in ustvarjalnost pri izvedbi projekta.

                                                                                                                                                                                               koordinatorica Lavra Bregar

Sodelovali smo v Unesco projektu Unesco vrtički V sodelovanju z naravo sami pridelamo hrano, katerega nosilec je Osnovna šola Zreče. 

Uredili smo gredice v atriju in na igrišču. Posejali smo zelišča in medovite rastline. Rastline pridno zalivamo, pripravljamo tudi suhe veje, ki jih bomo dali v visoko gredo. Ko bo visoka greda pripravljena, bomo zelišča presadili. Iz semen zelja smo pridelali  mikro zelenjavo, ki je polna vitaminov. Najbolj pogumni smo jo tudi poizkusili. 

                                                                                                  skupina Mavrične ribice, enota Mornarček