logo 133490086logo 133490086logo 133490086logo 133490086logo 133490086

NACIONALNI PROJEKT VRTCA MORNARČEK PIRAN: NAŠ KRAJ -  NJEGOVA KULTURNA IN NARAVNA DEDIŠČINA

podprojekt: MORJE V BESEDI IN SLIKI

Namen projekta:

Sodelovali bomo s kulturnimi ustanovami našega kraja, spoznavali umetnike, ki so nekoč in danes del svojega ustvarjalnega življenja posvetili morju. Tako bomo otrokom omogočili živi stik z umetnostjo ter zmožnost globokega doživljanja umetnin.

Cilji projekta:

  • Otrokom omogočiti različne oblike izražanja istih doživetij v različnih umetniških jezikih ter jih spodbujati, da se nanje odzovejo na sebi lasten način.
  • Negovanje in razvijanje individualnih ustvarjalnih potencialov v fazah doživljanja, zamišljanja,izražanja, komuniciranja in uveljavljanja na področju umetniških dejavnosti.

 

OKVIRNE TEME ZA RAZISKOVANJE

 

ČAROBNO MORSKO DNO

 

MODRE PRAVLJICE

 

POSLUŠANJE MORSKIH UMETNIN

 

ČUTNE POTI OB MORJU

 

                                                                                                             Unesco koordinatorica Lavra Bregar

V letošnjem šolskem letu smo se pridružili nacionalnemu projektu »UNESCO VRTIČKI«, le-ta je sovpadal s projektom »STARA LEKARNA«, katerega nosilec je naš vrtec. Med izvedbo obeh projektov smo otrokom ponudili konkretno izkušnjo pridelave zelišč in drugih vrtnin ter skupaj smo odkrivali uporabo pridelkov v prehrani in kozmetiki. Pri izvedbi projekta Unesco vrtički so aktivno sodelovali starejši oddelki vrtca, otroci v starosti 4-6 let.

K projektu smo povabili tudi starše, babice, dedke, tete in strice, ki so se nam pridružili in delili njihovo bogato znanje z otroki. Ob začetku šolskega leta smo si najprej lep primer urejenega vrtička ogledali doma pri dečku Janu, njegova babica nam je natrgala sveža zelišča, ki so jih otroci vonjali, tipali in tudi okusili. Babica deklice Pike pa nam je predstavila zelišča, ki jih sama nabira, skupaj z otroki je skuhala zeliščni čaj, naredili pa so tudi dišavne vrečke.

Trenutno nam prostorske razmere še ne dopuščajo lastnega vrtička zato smo vrtnine in zelišča posadili v korita in lončke. Otroci so pri sajenju zelo uživali saj večina otrok prihaja iz mestnega okolja in so tako izkušnjo doživeli prvič. Zabavali smo se že s semeni, ki so jih otroci šteli, jih med seboj primerjali po obliki in velikosti. Posadili smo drobnjak, vrtno krešo, kamilico, baziliko, korenje, peteršilj, majaron, solato, fižol, vrtičku smo dodali še sadike žajblja, sivke in rožmarina. Za bolj pisan pogled pa nismo pozabili na okrasne rastline. Vrtiček otroci vsakodnevno spremljajo, ga zalivajo, zanj skrbijo ter navijajo za čim hitrejšo rast rastlin. Vsak napredek hitro opazijo in se ga razveselijo.  

V sklopu projekta smo se udeležili tudi prireditve na Tartinijevem trgu ob Dnevu Zemlje, kjer so otroci posajene sadike delili prebivalcem mesta Piran in tako širili zavest o lastni predelavi hrani ter ohranjanju čistejšega okolja. Izobraževalne ustanove pa so ob tej priložnost prejele tudi kompostnike, da bodo v prihodnosti naši vrtni pridelki še bolj zdravi in naravni.

V mesecu maju pa so najhitrejše rastlinice že pokukale na plano in smo naš pridelek lahko okusili. Peteršilj so otroci na drobno narezali ter ga ponudili kuharicam, ki so ga dodale goveji juhi. Mešanici jogurta, kisle smetane in skute pa so dodali drobno narezan peteršilj in drobnjak, nastal je osvežilen namaz, ki se ga nekateri kar niso mogli naveličati. Otroci pa že nestrpno čakajo, da bodo iz zemlje pokukale še ostale vrtnine. Projekt Unesco vrtički se bo tako nadaljeval še v prihodnja šolska leta, ko bodo sadile, okušale in se ob tem zabavale nove generacije otrok.

 

Vabljeni, da si dogajanje ogledate še v spodnji fotogaleriji.

NACIONALNI UNESCOV PROJEKT

NAŠ KRAJ - NJEGOVA KULTURNA IN NARAVNA DEDIŠČINA                                      

PODPROJEKT:


Stara Lekarna

Namen projekta:

  • Otrokom omogočiti konkretno izkušnjo pridelave in predelave zelišč nekoč in danes, uporabe v prehrani ter čutno doživetje le teh.

 Cilja projekta: 

  • Raziskovati naravno in kulturno dediščino z aktivnimi učnimi pristopi ter omogočiti multisenzorno učno okolje  za zadostitev otrokovih potreb po celostni zaznavi.
  • Sodelovati s starši in širšim okoljem ter spodbujati medgeneracijsko sodelovanje.

Starši, babice, dedki…

Vabimo vas, da s svojim znanjem o zeliščih obogatite naš   projekt.

Morda imate doma gredice zelišč, ki si jih lahko ogledamo; poznate recept za dobro čajno mešanico; zeliščni napitek ali namaz; imate knjigo o zeliščih, ki bi nam jo lahko pokazali…

Vaše predloge sporočite vzgojiteljici vašega otroka. Veselimo se skupnega raziskovanja

 


Unesco koordinatorica  Lavra Bregar