logo 133490086logo 133490086logo 133490086logo 133490086logo 133490086

Nosilec projekta: Vrtec Mornarček Piran

Unesco projekt: Mestne razglednice

Teme: Kulturna dediščina, Trajnostni življenjski slog
Ključne besede: Cilji trajnostnega razvoja (SDG), Okolje, Umetnost
Nosilec: Vrtec Mornarček Piran
Vodja projekta: Lavra Bregar (lavra.bregar [afna] vrtecmornarcek.si)
Ciljna skupina: vrtec, OŠ, 1. - 3. razred, OŠ, 4. - 6. razred, OŠ, 7. - 9. razred, srednja šola

hiške.jpg

Namen projekta

Otroke, učence in dijake želimo motivirati, da s svojimi predlogi prispevajo k izboljšanju kakovosti svojega mesta v katerem bodo živeli kot odrasli. Z neposredno vpletenostjo bodo začutili pripadnost svojemu mestu ter začutili utrip mestnega življenja.

Raziskovali bomo:

Kako se je naše mesto spreminjalo skozi čas?

Kaj lahko prispevamo k izboljšanju kakovosti življenja v mestu?

 Cilji projekta

Uporaba IKT tehnologije kot vir zbiranja podatkov in informacij.

Raziskati  ulično pohištvo našega mesta (nekoč in danes).

Seznaniti se  z znamenitimi stavbami in njihovim namenom.

Poiskati skrite kotičke ter prispevati k povečanju zelenih površine v mestu (urbano

vrtnarjenje).

 Unesco koordinatorica Lavra Bregar

Piran, 05.09. 2022

 

docprijavnica_Unesco_projekta_Mestne_razglednice.doc

V oddelku morski konjički (4 do 5 let) smo skozi šolsko leto 2021/2022 sodelovali v projektu UNESCO VRTIČKI - V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano (nosilec projekta OŠ Zreče).

V mesecu novembru smo v sklopu ˝Živimo zdravo˝ obravnavali pravljico ˝Repa velikanka˝, pri kateri so otroci prišli do ideje, da bi lahko tudi mi uredili našo visoko gredo na igrišču ter vanjo posadili nekaj zdravega. Kljub neustreznemu času za sajenje smo se odločili, da posadimo sadiko bazilike ter opazujemo, kaj se bo z njo dogajalo. Pred tem smo uredili visoko gredo tako, da smo skupaj izvlekli ukoreninjene in posušene sadike (tako kot so to nastopajoči naredili v pravljici ˝Repa velikanka˝).

Otroci so že zelo hitro opazili, da naša bazilika ne raste, ampak veni. Pogovarjali smo se o tem, zakaj rastlina ni zrastla. Takrat so otroci prišli do ideje, da bi lahko visoko gredo ponovno uredili, ko bo topleje, in bi takrat poskusili posaditi nove sadike.

V mesecu marcu smo v oddelku ustvarili naravoslovni kotiček, katerega so otroci poimenovali ˝naš vrtiček˝. V njem so imeli na razpolago herbarij zelišč, fotografije poteka razvoja od semena do ploda ter fotografijo sestavnih delov rastlin. Da bi si otroci lažje predstavljali potek razvoja od semena do ploda, smo to prikazali s pomočjo večjih pokrovov, v katere smo vstavili vato ter različna semena. Otroci so štiri pokrove s semeni zalivali, dva pa ne. Dnevno so opazovali, kaj se s semeni dogaja.

Vsak otrok je ˝okrasil˝ svoj lonček ter vanj posejal peteršilj, ki so ga ob mednarodnem dnevu Zemlje odnesli domov. V večje posodice so posejali semena korenja, stročjega fižola, peteršilja in bazilike. Vse sadike so bile v naravoslovnem kotičku, kjer so jih otroci lahko dnevno opazovali in zanje skrbeli.

V sklopu Dneva Zemlje smo sadike, za katere smo skrbeli in jih v kotičku redno zalivali, presadili v visoko gredo na igrišču vrtca. Visoko gredo smo uredili, dodali zemljo ter sadike med seboj ločili s kamenčki. Kmalu bomo lahko nabrali naš prvi pridelek – peteršilj, katerega bomo na drobno narezali in ga dodali v juho.

Nosilec  projekta:  Osnovna šola Franca Rozmana - Staneta

V letošnjem šolskem letu je oddelek Gusarji enote Barčica vključen v Unesco projekt "Kam z odpadnim materialom".

Gusarji smo iskali načine za zmanjševanje količin nastalega odpadnega materiala in reciklirali odpaden material v uporabne predmete za vsak dan ali v dekorativne namene. 

Otroci so dajali ideje za izdelke in tako so nastali okraski za igralnico ter šparavčki in lončki za barvice.