Tematska gibalna igra na temo Okolje
Ker smo letošnje leto v oddelku precej pozornosti posvetili okolju in varovanju le tega, sva se s sodelavko odločili, da tudi gibalne aktivnosti poveževa s področjem narave. Ob dnevu Zemlje smo na sprehodu izvedli “mini čistilno akcijo”, kjer so otroci opazovali in opozarjali, kje so na neprimernih mestih v naravi odvržene smeti, vzgojiteljici pa sva te smeti zbrali v vrečo in na koncu odvrgli v zabojnik. Otrokom je bil ta dogodek tako všeč, da sem se odločila pripraviti podobno dejavnost v obliki gibalne igre. Igro sem poimenovala Očistimo okolje. V telovadni prostor sem stresla barvne plastične žoge. Te žoge so predstavljale odpadke iz različnih snovi. Ob robu sem pripravila barvne obroče, ki so predstavljali zabojnike. Otroci so se v igri najprej z vlakom odpeljali na piknik na deželo, kjer pa so presenečeni zagledali ogromno število odpadkov, odvrženih v naravo. Otroke sem pozvala, naj pomagajo očistiti okolje tako, da “odpadke” – žoge odvržejo v primeren “zabojnik” – barvni obroč. Rdeči odpadki - papir sodijo v rdeč obroč, rumeni odpadki – embalaža v rumenega itd. Otroci so z veseljem tekali po telovadnici, pobirali žoge in jih po barvah razvrščali v obroče. Ko so bile vse žoge znotraj obročev, je bilo naše delo opravljeno in po uspešno izvedeni čistilni akciji smo si privoščili piknik v čisti, neokrnjeni naravi.
Trije meseci izvajanja.
Zdrava prehrana kot del (vrtčevskega) vsakdanjika
V vrtcu sva s sodelavko želeli otrokom predstaviti navade zdravega prehranjevanja. Poleg zdravih, polnovrednih obrokov, ki jih dnevno pripravljajo v vrtčevski kuhinji, sva želeli v ozaveščanje o zdravi prehrani aktivno vključiti tudi otroke in njihove družine. S starši sva se na roditeljskem sestanku v začetku septembra dogovorili, da bodo ob rojstnih dneh njihovih otrok za pogostitev pripravili raznoliko sadje. Praznovanja rojstnih dni v vrtcu so bila osredotočena na gibalne/plesne aktivnosti, pogostitev pa je bila pika na i.Tako smo se čez leto sladkali s suhim sadjem (brusnicami, marelicami, rozinami, slivami), jabolki ter agrumi, v poletnem času pa z lubenico, breskvami, marelicami in jagodami. Otroci so uživali, lubenica pa jim je bila od vsega najbolj pri srcu. Tudi na izlete in sprehode smo s seboj jemali koruzne ter riževe vaflje in vodo. Poudarjali sva pomen pitja vode in skupaj z otroki ugotavljali, zakaj je voda za rastline, živali in ljudi tako pomembna. Uporabili sva tudi didaktična sredstva, ki so otroke pritegnila. Našli sva komplet sestavljank z motivi sadja in zelenjave. Ob sestavljanju sva se skupaj z otroki pogovarjali in jih seznanjali z njim še nepoznanimi rastlinami. Otroci so tako spoznavali različne vrste sadja, zelenjave, stročnic in žit. Pri obrokih sva se otrokom pridružili in skupaj z njimi poizkušali različne jedi. Spodbujali sva jih, da hrano okušajo, vonjajo, opišejo njeno obliko, strukturo in barvo. Po enem letu dela s tem oddelkom opažava, da so otroci bolj odprti za preizkušanje novih jedi, vedno bolj pa jih tudi zanimajo sestavine jedi ter izvor hrane (kje raste sadje, zelenjava, od kod prihajajo ribe, jajca, med).
4 meseci izvajanja.
Sprehodi do morja
V letošnjem letu sva s sodelavko glede na zanimanje otrok za morje sprejeli odločitev, da bova čim več gibalnih dejavnosti poskušali izvajati v povezavi z morjem. Že v oktobru 2020 smo se z oddelkom prvič podali na sprehod do morja. Vrtec je od morja oddaljen približno kilometer in pol, za pot do morja in nazaj pa smo prvič potrebovali približno dve uri. Na poti sva otroke pozivali k uporabi različnih čutil; tako smo na poti na primer vonjali borovce in cvetlice, poslušali petje ptic in opazovali kuščarje ter žuželke. Odpravili smo se na pomol, kjer smo si poleg morskih živali ogledali tudi različna vodna plovila (ladje, čolne, jadrnice, srfe, vodne skuterje). Vmes so bile naše dejavnosti zaradi pandemije covida začasno prekinjene, v maju 2021 pa smo se ponovno lahko odpravili v morju. Tokrat sva se s sodelavko odločili, da naredimo postanek na obali. Tam so se otroci lahko igrali s kamenčki, nabirali veje, opazovali školjke ter morske živali. Z roko so lahko segli v morje, ga okusili in povonjali. Najbolj pogumni so se sezuli in v morje namočili tudi noge. S tovrstnimi dejavnostmi sva dosegli cilj, da jim hoja ni predstavljala napora ampak jim je bila v veselje. Še posebno so bili navdušeni nad piknikom, ki smo ga pred odhodom nazaj v vrtec izvedli v senci pod borovcem.
3 meseci izvajanja.