DEJAVNOST 1:
V okviru projekta Zdravje v vrtcu sva si s sodelavko zadali nekaj glavnih tematik, ki sva jih želeli obravnavati v oddelku.
Ker smo 11. junija v oddelku obeležili Tradicionalni slovenski zajtrk, sva izkoristili priložnost in cel junij namenili zdravi prehrani.
Uvod v tematiko je bil obisk lutke gosenice, ki se je otrokom predstavila, oni pa njej. Povedala jim je svojo zgodbo.
Otroci so si ogledali gledališko predstavo pravljice Zelo lačna gosenica (Eric Carle), ki sem ga izvedla z gledališčem kamišibaj. Otrokom je bila pravljica zanimiva, zato so si jo želeli ogledati tudi naslednje dni.
Z otroki smo se pogovarjali o zdravi prehrani in zakaj je gosenico bolel trebuh. Ugotovili smo, da je pojedla preveč nezdravih obrokov. Pogovarjali smo se kaj otroci radi jedo doma in temo navezali na sadje.
Po zaključku pravljice so si otroci umili roke in pomagali pri pripravi zdravega sadnega napitka (smoothija). Pomagali so pri pripravi mize, razdelili skodelice ter olupili sadje (banane). Strokovni delavki sva pripravili mešalnik ter narezali sadje na manjše koščke. Otroci so sami nalagali sadje v mešalnik in z zanimanjem opazovali nastajanje napitka. Poskusili so ga vsi otroci, večini je bil všeč in so želeli še.
V okviru tematike o zdravi prehrani sva vpeljali tudi Tradicionalni slovenski zajtrk, ki vsebuje zdrav obrok in zabavo ob zaključku šolskega leta z zdravimi prigrizki (sadje).
DEJAVNOST 2:
S strokovno delavko sva že v začetku šolskega leta načrtovali gibanje kot prioritetno področje. Gibalne dejavnosti smo izvajali vsakodnevno, začeli smo z jutranjim razgibavanjem, veliko časa smo preživljali na igrišču in hodili na sprehode. Enkrat tedensko sva načrtovali gibalno urico, v zimskem času v igralnici, v toplejših mesecih pa v atriju pred igralnico.
V začetku šolskega leta smo sodelovali s strokovnima delavkama iz sosednjega, starejšega oddelka. Ob tednu otroka smo izkoristili priložnost za sodelovanje ter pripravili poligon, ki je začel v eni igralnici in se po hodniku nadaljeval v drugo igralnico. Zagotovile smo varno okolje s prisotnostjo strokovnih delavk v obeh prostorih.
Otroci so imeli veliko možnosti za gibanje in urjenje gibalnih spretnosti. Sodelovali so s starejšimi otroki, jih posnemali ter se od njih učili.
Otroci so na gibalnih postajah izvajali naravne oblike gibanja; hodili, skakali, prestopali ovire, pajkovo mrežo, se kotalili, plazili v tunel, hodili po vrvi, itd.
Po dejavnosti so otroci pomagali pri pospravljanju rekvizitov ter se okrepčali s čajem in jabolkom.
Opazili sva, da otrokom tak način gibanja ustreza, se počutijo dobro in jih že sami rekviziti motivirajo h gibanju, zato sva podobne dejavnosti izvajali skozi celo šolsko leto.
DEJAVNOST 3:
V letnem delovnem načrtu tega šolskega leta sva s sodelavko načrtovali razvijanje samostojnosti otrok. Samostojnost vključuje vsa področja, tako samostojnost pri prehranjevanju, obuvanju in oblačenju kot samostojnost pri higieni v kopalnici.
Na začetku šolskega leta je bil načrtovan obisk medicinske sestre, ki naj bi otrokom pokazala kako si pravilno umivati roke. Zaradi epidemije je bil obisk odpovedan, zato sva s sodelavko razmišljali kako otrokom predstaviti tematiko higiene rok na drugačen način.
Zaradi situacije, v kateri smo se znašli, se nama je zdelo izredno pomembno otroke poučiti kako si pravilno in temeljito umivati roke.
Otroke sva razdelili v dve skupini, ker se nama je dejavnost zdela primerna za manjšo skupino. Otrokom sem na roke posipala nekaj bleščic, ki so prikazovale bacile na rokah. Otroci so si bleščice najprej ogledovali, nato sem jih spodbudila, da se z dlanmi dotaknejo obraza, igrač, pohištva v igralnici. Opazili so, da so se bleščice prenesle na vse dotaknjene predmete. Tako se prenašajo tudi bacili. Nato smo skupaj umili roke. Otroci so na dlani nanesli milo in ob mojem zgledu so umili roke, dokler ni ostala niti ena bleščica več.
Na koncu smo se skupaj odpravili v knjižnico, kjer smo si na računalniku ogledali igriv videoposnetek s pesmijo o virusu in umivanju rok, ki je bila otrokom zelo všeč. Posnetek smo si na željo otrok ogledali tudi naslednje dni.